Best Of

Nu finns en lista med highlights från min blogg, enligt mig själv.

2009-08-14

Uppsala 86'ers på tur - men var är vår Broken Bones Club?

I morgon är det dags igen.
Nu näst sista matchen i seriespelet.
Mot Uppsala 86'ers.
Vi vann de två första matcherna mot dem, men det var ganska jämna matcher på hemmaplan.
("Vi" är alltså våra söners U15-lag...)

Från senaste mötet mellan Flyers och 86'ers
(klicka på bilden för att komma till albumet)


Nu bortamatch.
Täby kommer troligen ha 14 spelare på plats.
Täby har allt att förlora.
Uppsala har allt att vinna.
Tabellen är jämn...

Jag är rädd för underskattning från våra killar.
Nervositeten växer.


Det är svårt detta. Att som "gubbe" på snart 38 vilja komma med goda råd och kloka visdomar. När jag egentligen vet att de gör vad de kan för att skita fullständigt i vad gubben säger, han som bara önskar han var med i matchen igen, men är hopplöst passé...

På gamla goda tiden i Berga Bulldogs snackade vi alltid om att när vi lagt av för länge sen och lusten faller på, då startar vi "Berga Broken Bones Club" och kör som glada veteraner.
Jag tror dock att självinsikten är lite för mogen, det skulle ju inte funka...




.....eller......?



Den där jvla kloka mogna gubben kanske skulle behöva en snyting och sättas på plats...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

....ja det är ju betydligt trevligare än att låta bli!