Best Of

Nu finns en lista med highlights från min blogg, enligt mig själv.

2008-01-06

Nollåttans år

Jag är dålig på kinensiska traditioner
Liksom deras eventuella religioner
Efter år för grisen, ormen och råttan
Är det så dags för nollåttan

Sitter denna mycket sena kväll
Tittar på slutspel från NFL
Kommer bara inte i säng
Ser tackling leda till poäng

Fiskgjusar slår Rödskinn
Indianerna fick sympatin min
Steeler tar sig an Jaguar
Bollen kastas, flyger och far

Fastnade i katastrof-dokumentär
Hittade sedan ännu en här
Små historier i allt det stora svåra
Får mitt trötta öga att börja tåra

Action på min Viasat Sport
Men det är väldigt lång bort
Mitt liv finns ju här i mitt rum
Inte på burken som gör mig dum

Kommande år, vad ska hända
Är det nu allt kommer vända
Vi kan alltid i Tecknen leta
Men vi kan ändå inget veta

Framtiden styr vi bäst själva
Om vi livet nu skall omvälva
Personen med makten är du
Låt förändringen börja nu

Gör det trygga, gör allt med måtta
Eller lev, gör något av ditt nollåtta
Lev ärligt, finns, njut och lev ut
Lev innerligt, ända till året är slut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

....ja det är ju betydligt trevligare än att låta bli!