Best Of

Nu finns en lista med highlights från min blogg, enligt mig själv.

2008-09-28

Att inte blogga

Troligen borde jag ta det som en varningssignal.
Att jag inte bloggar.

När jag bloggar reflekterar jag över mitt liv och företeelser omkring mig.
Nu är det väldigt sällan jag bloggar.
Känner inte riktigt att jag hinner.

Låter jag bli att reflektera?
Hinner jag inte leva?
Prioriterar jag ned att reflektera?
Att skaffa mig lite distans och perspektiv på mitt liv?

Jag vet inte om det är en varningssignal.
Det kan ju också vara ett sundhetstecken.
Att inte känna behovet att spy ut i interversum.


Det var dagens reflektion.



Nu dags att cykla och hämta dotter på kalas. Sen fotbollsträning med son. Ja nån middag ska det väl bli också.

Efter det dags för stillheten att lägra sig i mitt slott.

Kanske en snutt glass, lite försenat firande av 14-åringen.

Och New York Jets vs Arizona Cardinals.

2 kommentarer:

  1. Räknade inte med att hitta ett inlägg när jag kollade. Men tänk vad överraskad man kan bli ibland. Trevligt överraskad.

    SvaraRadera
  2. Och du förresten... Det är nog så att du har fullt upp. Det sista du ska göra då är att känna press på dig själv att skriva ner dina tankar här. Kontemplera vet jag att du gör väldigt bra vid diskbänken ändå. Och någonstans har du nog lite mer ro i kropp och själ också ;).

    SvaraRadera

....ja det är ju betydligt trevligare än att låta bli!