Best Of

Nu finns en lista med highlights från min blogg, enligt mig själv.

2007-08-05

1 man, 4 kottar och lite längtan

Igår kväll var jag ensam i min lägenhet och njöt av det.
Nu sitter jag med mina fyra barn i min lägenhet, och njuter av det.

Det har förstås sina baksidor båda delarna också, med tyst och trist när jag är själv, och kaos och bråk när alla är här. Men det är inget jag vill bekymra mig över just nu.
Nu är glaset riktigt halvfullt igen. (Läs här)

Det ska tydligen bli vansinnigt trevligt sommarväder ett par dagar.
Nånting trevligt ska vi nog kunna hitta på.

Det var härligt att se mina små längta efter storebröderna. De stod ute säkert trekvart och väntade på bilen. De stora har ju varit borta 4½ veckor nu.
Det var ganska skönt att själv få längta efter dem också.

Det är bra att längta ibland.
Karaktärsdanande! *s* ....nä, men det hjälper ju onekligen till att sätta saker lite i perspektiv. Det är så lätt att bli helt blind för det som finns nära. Och smakar inte pizzan, slalomsvängen, duschen, ölen, semestern, kyssen, frukosten, lyckan godare när man fått längta efter den ett tag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

....ja det är ju betydligt trevligare än att låta bli!