Best Of

Nu finns en lista med highlights från min blogg, enligt mig själv.

2007-08-13

Smultronsorbet för själen

Finns det något bättre för själen än ett avklarat diskberg?
Smultronsorbet i en ljum syrénberså med din älskade i fingerkrok och barnen kvittrande i vattenbrynet.
För själen.
Hemma i ditt vardagligt tråkiga kök.

Jag har varit inne på det förut, och hävdar det fortfarande.
Ja ja, nu tycker alla stressade småbarnsföräldrar (morsor?) att det hinns inte med och mitt i all vardagsstress ska man sen stå och slaska i diskbaljan också???
Ja nog fan är det bättre än att sitta och glo på nån skit på femman.
Var tror du att du har störst chans hitta hem? Av livsvisdomarna i Scrubs Desperate Housewifes Extreme Brain Makeover Dr Phil.... eller kontemplerandes med en diskborste i näven?
Det kanske inte är självklart för alla, men gissa vad jag tror...
Varför inte hitta hem hemma? Du behöver inte åka till Tibet.

3 kommentarer:

  1. Okej....

    Och du som garvade åt alla antroposofer som påstod att handdisk var en lisa för själen och ett rejält handarbete för kroppen.

    Hm.
    Känns lite som "surt sa räven..."

    Men vad vet jag...
    Jag har ju diskmaskin, tv och en massa kanaler.

    SvaraRadera
  2. Inte ett dugg surt!
    Bara en liten anpassning till verkligheten... ;)

    SvaraRadera
  3. och det var skrivet med lite humor mitt inlägg även om det kanske inte märks ;-)

    SvaraRadera

....ja det är ju betydligt trevligare än att låta bli!