Best Of

Nu finns en lista med highlights från min blogg, enligt mig själv.

2007-05-23

Glaset ÄR halvfullt!

Mitt glas är halvfullt.
Jag tror inte jag skulle orka en dag, i ett liv med halvtomt glas.

Jag tycker så innerligt synd om människor med för mycket luft i glaset.
Det måste vara så tungt...

Att alltid bara höra det negativa.
Att alltid sakna en guldstjärna när man fått ett djuprött hjärta.
Att alltid säga "Typiskt mig" om man har lite otur.
Att alltid vänta på vad som ska gå fel när allt går bra.
Att alltid ta komplimanger som mutförsök.

Det finns hur många böcker som helst skrivna på temat självkänsla och självförtroende och väx i dig själv och så vidare.
Är jag smart och vill tjäna pengar så ska jag nog skriva en jag med.
Marknaden är outsinlig tycks det.

What a waste!
Alla dessa underbara människor, som glädjer oss andra, som skapar och uppfyller, som känner och lever!
Men som låter all energi som annars skulle få dem att tindra så ljuvligt oemotståndligt istället förmörka deras livslust och glädje till varandet.

Alla er vill jag ge en stor stor stor jättekram och dela med mig av mitt halvfulla glas.
Ju mer jag häller ur mitt eget till era glas, desto fullare blir ju även mitt glas.

Kom och drick, just nu är det så halvfullt det kan bli.

6 kommentarer:

  1. Läser. Tänker. Mmm....

    SvaraRadera
  2. Berätta om tankarna resulterar i något :)

    SvaraRadera
  3. Jag är en typisk realist som av optimisten skulle kallas pessimist.

    SvaraRadera
  4. Så av en realist kallas du realist, av en optimist kallas du pessimist, kan jag då anta att av en pessimist kallas du då optimist...?

    Men då undrar jag om den optimist som kallar dig pessimist verkligen är en optimist, eller om personen bara är optimist i en pessimists ögon...?

    *grubblar*

    SvaraRadera
  5. Possimisten kanske vet bäst ;)

    SvaraRadera
  6. Pessimisten lever med negativa värderingar av alla input.
    Optimisten tvärt om.
    Jag tar hellre en människa som tror på livet än en som tycker "glaset är halvtomt".

    Vår inställning styr vår tolkning och våra handlingar.

    Vill vi att handlingarna ska vara negativa eller positiva.

    Ibland åker man på en snyting i bägge fallen, men mest när man är negativ.

    Glaset är "Halvfullt"

    SvaraRadera

....ja det är ju betydligt trevligare än att låta bli!