Best Of

Nu finns en lista med highlights från min blogg, enligt mig själv.

2007-05-12

Mobilförbud?

DN skriver att mobiltelefonförbudet på tunnelbana och bussar ska tas bort.
Bilden känner jag igen, men något förbud har jag aldrig märkt något av.
Det kostade en dryg halvmille att få upp dekalerna, nu ska de bort. Tydligen efterlevs förbudet dåligt. Onekligen.
Vad trodde de egentligen? Och för vems skull? Ja visst - jag har själv i ett inlägg nyligen orerat om vad jag hört i tunnelbanan, men det ska väl mycket till för att man ska kunna betrakta kollektivtrafikspratande som störande så till den grad att det måste förbjudas?
Eftersom det "bara" kostade 110' att tillverka dekalerna, och 400' att sätta upp dem, så kan man ju gissa lite vad det kommer gå på att ta bort dem igen...
Konstigt att de behöver höja priserna.... Antingen har de mer mobilhyfs i Göteborg, eller så är de mer toleranta, eller så inser de helt enkelt från början vad som funkar att reglera och vad som inte funkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

....ja det är ju betydligt trevligare än att låta bli!