Best Of

Nu finns en lista med highlights från min blogg, enligt mig själv.

2007-05-09

TV-licens och Toblerone är ingenting!

Nu blir faktiskt till och med jag upprörd.
Men jag kanske kommer från en skyddad verkstad där allt sånt här blivit absolut big nono.
Fredrik Federley och 12% av hans riksdagskollegor har testat droger. Och i just FFs fall handlar det inte "bara" om lite hasch eller nåt kul gult piller, han körde på med kokain.

Jag tycker att obetalda räkningar hit och dit eller att man lånar lite pengar från firmakortet är ju inte så bra. Och det sänder inte rätt signaler osv osv.

Men i min värld är ju det löjeväckande att prata om, när man jämför med folk - som ju bör sända oss småfolk de där goda signalerna - som uppenbarligen tycker det är en fullgod ursäkt att säga att "det var på efterfest och omdömet var väl inte så bra".
Han fortsätter med att det var ingen höjdare - och inte för att han kunde tagit livet av sig eller andra, mer eller mindre snabbt - utan för att han knappt märkte någon effekt av att knarka!

Jag vet - kvällstidningar ska man aldrig ta på orden, och jag vet, som även jag nyss konstaterade, så är vi inte mer än människor.

Egentligen har jag inte ens lust att ha någon åsikt om FF och hans kollegor i riksdagen, utan det som förbluffar mig är medias viktande av "nyheter".
TV-licensen inte betald? UT!
Toblerone på firmakortet? UT!
Svart barnflicka? UT!
Knarkat och tycker det var ok? Kul, vi skriver nåt käckt om vår unga hippa politiker.

(SvD) (AB) (Exp)

1 kommentar:

  1. "Svart barnflicka? UT!"

    Min barnflicka är asiatiska, är det ok enligt dig?

    SvaraRadera

....ja det är ju betydligt trevligare än att låta bli!