Best Of

Nu finns en lista med highlights från min blogg, enligt mig själv.

2007-05-10

Finfin arisk plantskola

Efter Uppsala är det nu Södertäljes tur att få ett vitt och svenskt och ariskt och fint dagis.
Om de skulle få tillstånd och sedan även lyckas genomföra planerna alltså.

Tänk vad skönt det vore för barnen om de fick slippa att se svarta röda gula barn eller bruna ögon eller alltför lockigt hår eller harmynta eller potentiellt framtida sexuellt avvikande eller hemska tanke barn som kan bli vänstervridna eller har ett för alldagligt namn eller ett för fisförnämt namn eller har släkt på hospitalet eller ve och fasa barn med ett alltför fritt eget tänkande.

(DN) (SvD)

Själv har jag bekymrats över att mina egna barn gått på dagis i ett område som varit väldigt likriktat, svenska förortsvillor så långt Audin når.
Det känns jättebra att nu flytta till ett lite mer blandat område.
Och jag tänker fortsätta låta mina små barn titta på Lilla Aktuellt och mina stora på andra nyheter på vår public service tv. De ska få se hur det ser ut i världen. De måste få veta att det finns en annan del av verkligheten än just den i vår lilla klick.

4 kommentarer:

  1. Förstår inte hur du har hamnat i ett "vitt område" mot din vilja. Har du blivit tvingad dit?
    Områden men stor andel invandare brukar var väldigt lätta att få tag i boende. Antingen bluffar du eller så är du helt medveten om din dubbelmoral. Audi vadå? A8 förståss.

    SvaraRadera
  2. Lägga av. Ingen går på det där högtravande snacket om att du är beredd att offra dina barn på multikulturens altare.

    SvaraRadera
  3. Nej jag hamnade ju aldrig där mot min vilja. Och har aldrig sökt mig till något område baserat på dess sociala topografi. Men självklart skulle jag ljuga om jag försökte påstå att jag inte valt bort något område pga detsamma.
    F.ö. var det mest grannarna som körde Audi/BMW... Själv kör jag Hyundai. En gammal rostig till och med. Om det nu spelade någon roll.

    Sen blir jag lite nyfiken på tolkningen att jag skulle "offra mina barn" för att jag vill att de inte ska leva i skyddad verkstad...
    Jag tror snarare att deras öppna sinne skulle offras om de inte fick se något mångkulturellt.
    F.ö. spelar det väl ingen roll om någon annan skulle gå på vad jag säger, det intressanta för mig är ju att jag själv gör det, utan eventuell värdering om det kloka i det hela! :D

    SvaraRadera
  4. Varför inte flytta till t ex Rosengård och låt barnen lära sig av de mångkulturella. Analfabetism och vapen lär vara en viktig och central ingrediens förutom det råa våldet, gruppvåldtäkterna, pedofilin, könsstympningen, hederskulturen, gängkriminaliteten, bidragsberoendet, kvinnoförtrycket och massarbetslösheten.

    De har så oändligt mycket att lära dig som svensk.

    SvaraRadera

....ja det är ju betydligt trevligare än att låta bli!