Best Of

Nu finns en lista med highlights från min blogg, enligt mig själv.

2007-05-18

Hektisk transportsträcka

Det är nu 5½ vecka kvar till jag ska flytta till Täby.
Det känns som en lång transportsträcka av bara väntan, för att kunna sätta igång det nya. Bo in oss och fixa till det där, börja bygga på något varaktigt. Vi har länge nu bott på undantag, utan engagemang och bara för att ha tak över huvudet om natten. Och ett juste bredband så klart. Det har varit minsta motståndets lag som gällt rakt över. Inte roligt för oss och ännu mindre roligt för barnen.

Det är nu 3½ vecka kvar till vi ska ge oss iväg på seglingen ner till Holtenau i Kielkanalens mynning. Riktig gubbsegling. Skeppare, son och sonsöner.
Det kanske är en bra övergång, inför singellivet?

Fram till dess ska jag hinna med att sjösätta båten, hitta dagis till dottern, jobba en vanlig vecka, gå på fotboll med kollegor, ha stor brännbollsturnering med många hundra kollegor, åka till Joensuu i Finland på möte några dagar, fira nationaldag, åka till Göteborg för att hålla föredrag och gå på Liseberg med familjen, heja på sonen på Minimaran, bodela, packa mitt pick och pack...

Ok. Inte så mycket transportsträcka.

Det är väl bara i vardagens små stunder som det ibland känns - fan är det inte dags snart!!??!!

Men nu är det piano!
Fredagkväll. Njutit en hamburgare gjord på kött från lyckliga gotländska kossor. Fast nu är de nog inte så lyckliga. Men de var nog lyckliga. Tills någon kom med någon form av vapen/verktyg för att ta livet av dem, när de var i sina bästa år. Låter verkligen som lyckliga kossor. Men innan den där personen med det där verktyget kom fick de iallafall strosa omkring och äta gräs. Som kossor gillar. Sen fick de gå in i nån sorts fålla. Anyway. Köttet flögs inte så långt, det var ju inte flygfotogenslukande uruguayanska kossor. Så nu har jag gjort en insats för kommande generationer! Genom att äta en bit lycklig gotländsk kossa.
Jo som jag sa - fredagkväll. Njöt burgaren på balkongen, sitter kvar där med en öl brevid.
Nice.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

....ja det är ju betydligt trevligare än att låta bli!