Best Of

Nu finns en lista med highlights från min blogg, enligt mig själv.

2007-05-10

Certifiering i morgon

Nu är det dags att nanna kudden.
I morgon gäller det. Något så spännande och nyttigt för världens fortlevnad som Microsoft .NET Framework 2.0 Windows-based Client Development Exam 70-526 skall jag försöka certifiera mig i hos Cornerstone i Mörby.
Men jag kan ju inte plugga. Jag kan bara fatta saker och klara dem, eller inte fatta och inte klara.
Förra certet - som enligt uppgift ska vara svårare - klarade jag. Trots att jag pluggat en bråkdel av en del kollegor. Ja ja vi fungerar uppenbarligen olika. Visst är det skönt att slippa råplugga och bara kunna ta till sig saker. Men fan det hade varit bra om jag kunnat tokplugga in saker också... Ibland behöver man det.

Nåja.

Idag när sonen var på sin 6-års-inskolning tog jag med dottern och hälsade på hennes blivande dagis. Inser tyvärr att vi kanske blivit lite bortskämda med det dagis - personal, lokaler, omgivning - jag haft alla fyra barn hittills... Jag fick inget vidare intryck av dagiset idag.
Trist. Funderar nästan på att ringa andra dagis i närheten och höra om det finns någon chans att klämma in henne där efter sommaren...
I morgon ska jag faktiskt sitta hemma och försöka plugga under fm och exet ska ta med dem. Dotterna ska få hälsa på dagiset igen. Och exet ska få bilda sig en uppfattning om det också.

Sen är det äntligen fredag.... Jag hoppas verkligen att jag har ett cert (inkl cert-bonus från arbetsgivaren!) att fira, annars firar vi bara näst-äldsta sonen som fyllde 11 i måndags, men i morgon kommer till oss. Presenter blir det inte tal om. Han fick, och betalade delvis själv, värsta coola datorn för ett par veckor sedan redan.

Nu ska jag sova. Lite lätt tom i huvudet. Inga åsikter om nyheter har bitit sig fast. Ingen känsla i kroppen som skriker för att få komma ut. Inga människor i min närhet som betett sig anmärkningsvärt. Stilla liv helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

....ja det är ju betydligt trevligare än att låta bli!