Best Of

Nu finns en lista med highlights från min blogg, enligt mig själv.

2007-05-04

BCF

BitterCyniskFörbannad.

Jag vet inte hur allmänt känt detta begrepp är.
Jag vill ju hävda att det myntades när jag för ett antal år sedan med några flickvänner (jaja, det heter tjejkompisar) satt ute och drack öl och njöt av att sitta och häva ur oss spydigheter om alla lyckliga jävlar som fanns omkring oss... (naturligtvis inte så att de hörde, vitsen är ju inte att vara elak utan bara att få gotta sig lite en stund i sin egen olycka).
Fast det har ju inte bara med sin egen olycka och andras lycka på rent relationsmässiga plan att göra.
Klassisk BCF-kommentar - "Se vad gulligt det ser ut..... Ge det en månad! *asg*"

Men det finns andra som hävdar att det är ett allmänt accepterat begrepp. Fast jag misstänker att det är mitt frekventa användande av uttrycket som fått dessa andra att börja tro att det är allmänt känt... hm....

Äh, jag har väl bara en släng av hybris.
Sånt brukar gå över!
(Detta var en gnutta BCF ;)

Att vara BCF är något man bara får vara när man själv är medveten om det. Är man BCF omedvetet är det rent destruktivt för en själv och med största trolighet kan man då inte heller vara det i sin egen lilla sfär, utan det kommer då gå ut över andra.
Att vara BCF är något man endast får tillåta sig under begränsade perioder. Att för länge befinna sig i ett tillstånd av BCF är urholkande för själen och livslusten.
Att vara BCF är något man måste vara fullt ut. Alla andra kombinationer - B, C, F, BC, BF, CF - är ofullständiga och ger inte någon positiv behållning, i dessa tillstånd överväger det negativa, aggresiva eller sarkastiska. Det är endast den kompletta och kontrollerade kombinationen BCF som ger den energi- och livslust-kick som man förtjänar.

För alla förtjänar vi den kicken ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

....ja det är ju betydligt trevligare än att låta bli!