Best Of

Nu finns en lista med highlights från min blogg, enligt mig själv.

2007-05-23

Andas

Kaos omkring mig.
Efter tillräckligt lång tid av nötande äter det sig inåt.
Kaos inuti mig.

Jag har lite för länge tänkt att det är lugnt, jag har koll.

Dags att vända fokus inåt igen.
Det är så lätt att följa omgivningen. Nu finns ju till och med vetenskapliga bevis för hur det fungerar, med spegelneuronerna.

Men nu är det dags att köra min egen väg igen. Andas. Låta mig själv njuta idag. Fokus.

Var är jag? Vart är jag på väg? Vart vill jag vara på väg? Hur ser vägen dit ut? Vilken väg vill jag ta dit?
Gör saker för min egen skull. Hur mår jag bra?

Det var dagens pep-talk. Nu hoppas jag att jag är redo för kaoset som väntar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

....ja det är ju betydligt trevligare än att låta bli!