Best Of

Nu finns en lista med highlights från min blogg, enligt mig själv.

2007-05-08

Inskolningen igång

Sitter nu i Täby Centrum med en kopp kaffe, en chokladboll och någons öppna WLAN.
Är det Livet - eller vad? ;)

Inskolningen är igång. Sonen är lite blyg mot andra, vill inte riktigt prata, men är med på det de gör utan problem. Självklart fick vi (iallafall jag) börja med att skämmas över att jag missat att de skulle ha frukt med sig... Men han fick ett äpple av fröken. Annars är det väl pappa som ska ge äpple till fröken...

Det finns en kille där som vet allt om hur det funkar på 6-års, och kan inte sitta still. Ok, han får försöka ett år till alltså. Skönt att vår skola ändå är så dynamisk att han får möjligheten, och inte bara förpassas!

Nu ska jag strosa en stund.
Och fundera lite över Livet. Se om några uppvaknanden drabbar mig.
Det blir ingen sväng till "mentorn" i em, hennes pappa var akut sjuk, så jag får sköta funderingarna själv. Det blir nog bra det med.

PS - Naturligtvis kom nu inbjudan till mötet i Finland med förslag på samma dagar som jag var bjuden till Göteborg. Blä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

....ja det är ju betydligt trevligare än att låta bli!