Best Of

Nu finns en lista med highlights från min blogg, enligt mig själv.

2007-05-13

On Top of the World


Idag har jag klättrat upp i stormasten på förändrarnas båt Arctic Fox för att dra ett nytt spinnaker-fall, och för att med kamera dokumentera kvaliteten på alla stag- och vantspridarinfästningar.


Den 11 juni påbörjas årets segling som ska leda ner till La Coruna i Portugal. Far min tyckte det var dags att ta upp henne på land för att vårda underredet, men marinorna kring Stockholm var inte mycket att ha... däremot visste han en bra marina i Portugal... Alla anledningar är bra, när man vill iväg på långsegling...

De första två veckorna är det far och jag med mina två äldsta söner som tar oss ner till Kiel-kanalen. Sen flyger jag och sönerna hem till flytt, för att avlösas av ny besättning.

Förberedelser och senare reseberättelse går att följa på http://arctic-fox.nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

....ja det är ju betydligt trevligare än att låta bli!