Best Of

Nu finns en lista med highlights från min blogg, enligt mig själv.

2007-05-04

Att Pinga

En liten uppenbarelse ramlade över mig.
Jag har en vän som har en halvintressant bekant. Frågan är om han är intresserad...?

Alltså. Att Pinga.

Bakgrund:
Ursprungligen är det en ubåtsterm - de skickar pingar för att se om de är nära botten eller annat, dvs som radar fast med ljud - skickar ut en pling och lyssnar efter ekot.
I datavärlden kan man pinga en annan dator, dvs skicka en "ping" till en adress och så ser man om man får svar. Du kan välja Start - Kör....och skriva "ping dn.se" så får du svar från DN.

Definition:
Att skicka ett sms (eller liknande) till en tjej/kille bara för att se om hon/han är på, kolla om man får svar, hur snabbt man får svar... är att Pinga.
Helst ska man inte svara på ett eventuellt svar, som om en konversation är initierad, utan bara kolla att första svaret kom.


Min vän fick ett sms i natt... "Hej hur är läget?"
Hon svarade... "Bra, lite trött men bra! ;) Hur är det själv?"
...tystnad...

Hon har Pingats!

1 kommentar:

....ja det är ju betydligt trevligare än att låta bli!