Best Of

Nu finns en lista med highlights från min blogg, enligt mig själv.

2007-05-30

Lunch, rigg och antaganden

Lunch
Jag har ätit lunch idag. Det var spännande... Och det var riktigt trevligt. Överraskande trevligt skulle jag vilja säga. Men det kanske tas emot fel nånstans. Men jag menar ju bara att jag själv försökt ta ner förväntningarna lite, eller inte riktigt tänka alls. Försvarsbeteende? nähe.... *s*

Rigg
Nu är jag på väg till dagis för att hämta barn, åka hem, byta skor framför allt, åka vidare med barnen (en del av dem iaf) till mina föräldrar för att jag ska klättra upp i masten igen. Denna gång för att utföra ett ganska avancerat byte av riggbultar. Det ska också bli lite spännade! Förhoppningsvis överlever jag och lyckas ta lite bilder på det som jag kanske kan visa här.

Antaganden
Vad jobbigt man gör livet när man börjar anta saker. Antaganden om andras åsikter, reaktioner, förväntningar, känslor...
Hur mycket energi går inte åt till att parera för andras antaganden, hur mycket energi går inte åt till att försöka hantera sina egna mer eller mindre ogrundade antaganden?
Ser människor omkring mig som spenderar grymt mycket energi på detta. Och jag är väl troligen inte mycket bättre själv.
Kan skriva av mig i en timme om det här, men orkar inte sätta ord längre.
Suck.

Återkommer - om jag kommer ner på kontrollerat sätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

....ja det är ju betydligt trevligare än att låta bli!