Best Of

Nu finns en lista med highlights från min blogg, enligt mig själv.

2007-05-07

Regntunga skyar...

Det är grå moln idag.
Kanske helgens förlustelser som tar ut sin rätt.
Men det är mycket som snurrar nu.
Kanske helt i sin ordning.
Flytt på gång. Osäker ekonomi. Otrygg dotter. Oviss framtid helt enkelt. Trots att jag inbillar mig att jag (vi) jobbar på stenhårt för att lägga grunden för en bättre framtid. Men alla förändringar är ju lite läskiga.
Kommer barnen hitta nya kompisar? Kommer jag hitta goda grannar? Kommer dottern acceptera nya dagiset? Kommer relationen till exet (exen) hålla sig på en lagom avslappnad och tolerant nivå? Kommer barnen trivas hos mig? Kommer jag trivas hos mig? Kommer någon annan trivas med mig? Hur kommer det gå när jag och de äldre seglar 2v med min far?
Många frågor.

Jag försöker andas och nyktert avslappnat se på det som händer omkring mig, och fokusera på en sak i taget och ta det för vad det är, och acceptera att vissa saker kan jag göra något åt nu, andra kan jag göra något åt senare, och vissa kan jag inte alls påverka.
Det går ändå ganska bra faktiskt.

Lunchen slut - dags att jobba vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

....ja det är ju betydligt trevligare än att låta bli!