Best Of

Nu finns en lista med highlights från min blogg, enligt mig själv.

2007-05-14

Måndag hela veckan

Är det nån mer än jag som tycker att hela den här våren (som iofs endast i undantagsfall kunnat kallas vår, hade en dag i Rålis och en i Vaxholm och sen var det nog nån mer dag har jag för mig... anyway) gått grymt snabbt!

Fast det känns lite mer som Fredag hela veckan, för det är på fredagarna som jag brukar hajja till och konstatera att ännu en vecka gått.

Det är väl bra att tiden går och vi närmar oss sommaren med stormsteg. Men jag blir inte riktigt av med känslan att jag inte hinner med! Det måste vara nånting jag missar. Vad är det jag borde gjort som jag inte gjort.
Lämna barnen? Nej de är på dagis/i skolan.
Tvättstugan? Nej jag har rena underkläder på mig.
Deklarera? Jo lite sen, men ska lämna in den idag.
Fixa pass? Fixade.
Jobba? Sitter på bussen nu.
Leva? Ah - visste det var nåt!

Nej, det är inte så illa. Livet träder in i olika skeden. Just nu är det ett skede av transition, och då får det kännetecknas av att fokusera på att få transitionen att funka.

Jahapp! Så var det dags för en arbetsvecka! Nej! Det är ju bara ett par dagar. "Oj, hur ska jag då hinna med jobbet?" -tänker han, istället för "Ah, vad mycket tid jag får att vara ledig!"

2 kommentarer:

  1. Har inga åsikter om just detta inlägg. Men din blogg-rubrik föll i mina ögon direkt. Jag skulle kunna ha "1 man, 2 ex och 3 kottar". Och jag är väl införstådd i dina problem med ex:n och pusslandet med barnen. Lycka till !!! //HE

    SvaraRadera
  2. Japp, det avgör saken. Likadrabbade skall stöttas, du åker in på min lista med andra bloggsaker.
    Välkommen!

    SvaraRadera

....ja det är ju betydligt trevligare än att låta bli!