Best Of

Nu finns en lista med highlights från min blogg, enligt mig själv.

2007-10-26

Upprop - Gå med i VVFB !

Allvarligt talat.

Facebook.

Hej titta vad många kompisar jag har, åååhhh vad roligt och nu sprider jag en massa kul och mindre kul saker om mig och dem till alla andra jag känner och vi blir bara fler och fler som alla känner varandra och det är så hääärligt!
Säger som Lorry-parodin på den där överläkaren på Danderyds Sjukhus.

Ehmmm.. -harkel-... mja...
Jag är skeptisk.

Sauk rules.
Eller ruled.

Men oj är det SÅÅÅ de känner varandra - vad spännande hur kommer det sig att HAN skriver så om sin relation till HENNE samtidigt som han har en SÅN relation till HONOM och hans kusins FASTER?!?

Gå med i VVFB! Våga Vägra FaceBook!


Är det inte ett LunarStorm fast för vuxna? Och med tanke på att Lunar var stort en massa år före Facebook, är det inte egentligen samma människor som hänger där...?

Nåja - jag fortsätter trycka "Report this as spam" på alla FB-inviter (därmed fick även jag sagt att jag är sååå älskad och känner masssssor med coola människor ;)


Stand tall.
Var någon utan att behöva berätta för alla hur bra alla tycker om dig som den du är.
Det är skönt.
Det är stort.
Du växer.
Jag bloggar, men mest för att skriva av mig. Jag har tagit bort mig från google-sökresultat, inte med på någon bloggportal, länkar inte till artiklar i dagspress för träffar. Nu skriver jag för min skull. Det var första steget av de listade nedan. Det finns några steg kvar.

  1. Skriv inte för att allllla ska se hur bra du är / hur svårt du har / hur konstiga alla andra är. Eliminera möjligheter för att utöka bloggläsarskaran.
  2. Byt ut blogger.com mot notepad.
  3. Byt ut notepad mot din privata anteckningsbok.
  4. Byt ut anteckningsboken mot post-it.
  5. Släng post-it.
  6. Bara var.

Som jag sade 3'e juni...

Jag vet, innan jag ens får fundera över medlemskap måste jag nog gå en 10-veckorskurs på temat. Men det är en annan femma.

och

Lev som du lär?
Jag har hört uttrycket nångång, men jag vet inte riktigt vad det innebär....

Men jag är inte f-n med i Facebook. Sök på mig - träff får du. Är det jag? Nope.

God kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

....ja det är ju betydligt trevligare än att låta bli!