Best Of

Nu finns en lista med highlights från min blogg, enligt mig själv.

2009-02-03

Back to school - Verksamhetsarkitekt

Så var det dags!
Den första av tolv dagars studier för att bli något så fancy som

  • Certifierad Verksamhetsarkitekt

(Dataföreningen) (IRM)

Sitter i lobbyn i Dataföreningen Kompetens lokaler vid Centralen med en kopp kaffe och en frukostfralla.
Jag är faktiskt lite nervös nästan.
Det är ett steg åt sidan från det jag är van vid att hålla på med, och ska bli riktigt intressant.
Mest intressant är nog hur jag kommer klara det och gilla det. Sen kommer säkert själva utbildningen vara intressant också. Hoppas jag. Är lite rädd att de ska börja med att lära mig akronymen BPR och sen dela ut obligatoriska slipsar till oss underklädda.
Men nä, så illa är det nog inte.

Jag hoppas även att bacilluskerna som envetet bitit sig fast i mig ska forceras undan av energin som kommer av att göra något nytt och enormt spännade! ;)

Future will tell!

1 kommentar:

....ja det är ju betydligt trevligare än att låta bli!