Best Of

Nu finns en lista med highlights från min blogg, enligt mig själv.

2009-02-10

Blå och nöjd

Igår var det innebandy.
Vi körde ganska hårt, och hårdast blev det när jag tryckte mig förbi en kille som tryckte tillbaka en aning mer än jag beräknade. Jag fladdrade över sargen och in i plastskynket som hänger som avdelare mellan planerna. Och framför allt fladdrade jag in i en metallstolpe som håller plasten.
Klockrent rakt över ansiktet från hårfäste (nä inte riktigt så långt bak *s*) över näsan ner till hakan.
Där och då trodde jag blodet sprutade, men så illa var det inte.
Men efter smällen fick jag fullt med adrenalinstinn energi, gjorde två mål direkt och var inte trött på säkert fem minuter!

Under snacket i omklädningsrummet efteråt visade det sig att han som tacklat mig, som själv är en som kör riktigt hårt, gjorde det tydligen för att markera att han tycker jag kör för hårt. Oops. Synd bara att hans "markering" inte riktigt gick fram... jag trodde snarare att han lade ribban där helt enkelt.
Sen förklarade min kollega som lockat med mig till innebandyn, att killen med tacklingen är chefen för firman som hyr planen... och ingen annan har riktigt vågat stå upp mot honom och berätta för honom hur hårt han själv kör... *s*

Som synes på bilden blev det inte mycket skavanker i ansiktet. Jag som hoppats på att äntligen får en ursäkt. Lite blå över näsan, gör lite ont när jag snyter mig. Fläskläppen uteblev så gott som helt.

Men jag är klart nöjd med timmen på planen igår :)
Skönt att få köra lite hårt. Känner hur jag saknar mina år i Bulldogs...

2 kommentarer:

  1. Funderar på hur jag ska kommentera. Vill ju skriva något. Helst något fyndigt. Kanske t.o.m lite provocerande. Typ: Wow vilken tuffing! Men nej, jag vågar inte riktigt, utan skriver istället: Det är underbart att höra att du trivs med din träning! Fram för tuffa innebandymatcher! (Bara du inte bryter benen av dig, så är det för min del helt okej med blåa näsor.)

    SvaraRadera
  2. Dumt å sporta! Man skadar sig för livet!

    SvaraRadera

....ja det är ju betydligt trevligare än att låta bli!