Best Of

Nu finns en lista med highlights från min blogg, enligt mig själv.

2008-12-19

Tolkning av Chasing Cars

Förra sommaren, närmare bestämt 07-07-07, visades den här på Live Earth galan.

Snow Patrol med Chasing Cars. Texten hittar du här.

Ett tag efter det låg jag i gräset i Humlegården och sms'ade med hon som nu är min flickvän.


Vi var inne på tolkningar av låttexter, och jag fick en tanke som jag skrev ner.
Hon hittade sms'et idag, och jag kan inte låta bli att blogga analysen så här en massa månader senare.


Har en hunch....
Hundar jagar bilar som en del av deras inbyggda primalbeteende.
Det gör ingen nytta och de lyckas aldrig, men de gör det ändå och trivs troligen rätt bra med det.
Låt oss ligga och glömma resten av världen och helt utan syfte eller duktig nytta jaga bilar runt i våra huvuden/själar.
Leka lite med våra egna och varandras tankar och känslor.
Smaka på känslorna.
Dofta på tankarna.
Släppa en för att jaga efter nästa bil/tanke/känsla/drift.

1 kommentar:

....ja det är ju betydligt trevligare än att låta bli!