Best Of

Nu finns en lista med highlights från min blogg, enligt mig själv.

2008-12-15

Volvo Ocean Race Game - Jag spelar!

Kors i taket.
Jag har börjat spela.
På datorn alltså.

Jag är ingen spelare.
Jag sitter ofta och länge vid datorn.
Eller åtminstone har den igång i närheten, och tittar till den ofta.
Den finns alltid där, helt enkelt, och är en del av mitt liv, hur hemskt det än må låta.
Men jag sitter inte timmevis och letar magiska ringar eller skjuter ner terrorister eller healar guildkompisar.

Men jag har börjat spela.
Det är ett sympatiskt spel.
Det tar lång tid, ett par veckor i taget.
Men det tar inte lång tid, bara ett par minuter i taget.


Man seglar "med" de verkliga båtarna i Volvo Ocean Race. Det är realtid, det är riktiga vindprognoser, det är nästan hundra tusen andra virtuella båtar.

Jag loggar in, kontrollerar position och segelsättning, justerar lite, tittar till mina "vänner" och motseglare. Sen loggar jag ut igen. Ett par timmar senare är det dags att justera en gång till.
Än så länge är vi tre båtar i familjen som för en intern kamp om positioner och vindar.

Mycket sympatiskt, och framför allt så stjäl det inte all min vakna tid.

Lämnade Cochin i Indien i lördags - full fart mot Singapore! I makliga 5,3 knop just nu, men snart kommer vi in i ett område med lite bättre vindar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

....ja det är ju betydligt trevligare än att låta bli!