Best Of

Nu finns en lista med highlights från min blogg, enligt mig själv.

2009-02-23

Blöt och glad

Det blev inget gym!
Natten mellan lördag och söndag kom herren till mig, och herren sade mig -

- Min son, du skola blöta ned dig!

Så jag och lilla fröken tog oss till Tibblebadet hemmavid.
Det gick rätt bra, efter första 300, och för andra gången i mitt liv har jag nu simmat 1000 meter :)
Första gången var när jag gick i trean.
I grundskolan.

Alltså jag är ju ingen vattenmänniska. Men det var kul. Eller skönt. Eller jag menar, efteråt kändes det som om det är precis lagom fördelning av arbetet för att ge jobb i rätt muskler.

Det enda småtrista är att jag känner så gott som ingen träningsvärk alls idag... :(

2 kommentarer:

  1. Sjuttsingen vad skönt det var i vattnet. Faktiskt. Och jag är helt säker på att resultatet idag syns på våra kroppar. Även fast det inte känns. Och vattnet verkar har runnit ur öronen... tillslut...

    SvaraRadera
  2. Det är ju det som är det fina med att simma, man slipper straffet i form av krämpor, eller så kanske du inte tog i tillräckligt. Man kan ju inte bara glida med.. man ska ta i och bli andfådd!! Tempo!! ;-)

    SvaraRadera

....ja det är ju betydligt trevligare än att låta bli!