Best Of

Nu finns en lista med highlights från min blogg, enligt mig själv.

2009-02-26

Blötdjur

Men risk för att det här ska börja likna en träningsdagbok (a-s-g ^3) så måste jag faktiskt berätta att nu har jag varit och simmat lite mer...

Tisdag kom jag hem från jobbet tidigt (det finns ju onekligen annat än jobb här i livet) och efter en timmes segande vid skrivbordet fick jag ett ryck och gick i rask takt kilometern bort till badet.
Motionssimmet var avgränsat till två banor och bara 25 meter. Men jag snurrade runt där och hann 40 längder (varsågod att börja räkna). Snabb dusch och sen mindre rask promenad hem innan barnen levererades efter sportlovshelg hos mormor och morfar.

Idag torsdag har jag suttit hemma och pluggat. Går ju en utbildning...
Men plugg är bra :) - Jag har idag vattnat och duschat alla blommor, putsat fönster, kört fyra varv i tvättstugan, simmat 1500 meter (där kom det!), våttorkat typ allt i hela lägenheten... Förutom att ha varit en duktig pappa och fixat uppskattad matsäck till barnens skridskoutflykt med sportlovsfritids.

Verkligen skönt att simma. Blir grymt svettig - stackars alla medsimmare - och trött snudd på helskakig i överkroppen. Men jag saknar fortfarande den där träningsvärken... Idag efter simningen körde jag lite armhävningar innan jag gick in i bastun, men efter sisådär 1500 simtag orkade jag inte speciellt många. Antar att jag får gå utan sköna träningsvärken i morgon också.

Men det känns bra att röra lite på mig igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

....ja det är ju betydligt trevligare än att låta bli!