Best Of

Nu finns en lista med highlights från min blogg, enligt mig själv.

2007-07-10

Bilhatare

Jag är så trött på bilen.
En snabb överslagsräkning ger att bilen kostar 2500:- per månad.
Det är mycket pengar till SL-kort, taxi och hyrbil...

Egentligen det enda som gör att jag vill ha en bil är för att kunna storhandla (eller framför allt att kunna handla i affärer som är billigare än de som ligger i Fina Centrum) och att kunna köra barnen till kompisar etc.

Har just hämtat ut bilen från verkstan som ville ha 11600:- för nöjet. Och jag har nu avstått byte av kamrem och ny fläkt för sammanlagt kanske 20000:-
Jag får se till att inte fastna i långa köer sommartid, och be en bön att kamremmen inte ger sig. Enligt uppgift så ska trasig kamrem kunna göra motorn i stort sett oreparerbar.
Bilen är nog (med hel fläkt och ny kamrem) värd 20-25000:-
Go figure...

För att inte tala om samhällsekonomi och -ekologi...

Suck.

Vågar jag efter sommaren gå så mot strömmen att jag gör mig av med bilen? Klarar jag det? Kan man leva i en stockholmsförort år 2007 utan bil?
Jag vet inte, det visar väl framtiden.

Just nu är jag bara väldigt trött på den.
Jag har ju aldrig ens tyckt att det är speciellt kul att köra bil, som många andra.

3 kommentarer:

  1. Man klarar sig utmärkt utan bil. Saker blir lite krångligare i början men efter ett tag har man vant sig. Tänk vad mycket du och barnen kommer att kunna se från bussfönstret:) Tänk vad mycket kul du kan göra för 2500:-....

    SvaraRadera
  2. Tack....
    Lite mer sånt så kommer jag kanske i närheten av att göra slag i saken så småningom...

    SvaraRadera
  3. haha men så bittert... Dessa jävla bilar...

    SvaraRadera

....ja det är ju betydligt trevligare än att låta bli!