Best Of

Nu finns en lista med highlights från min blogg, enligt mig själv.

2007-07-02

Min lägenhet

Ligger i min lägenhet
Funderar: Är det här det
Är detta det stora kliv
Som leder till nästa liv
Vill jag då det? Ja visst
Det blev ju så fel, livet sist
Blir detta ett med mer sans
Är jag nu mer i balans
Vill lära mig att varje dag
Verkligen leva här och nu
Vare sig det är jag jag och jag
Eller jag och någon jag kallar du
Jag kommer främst och först
Efter mig är barnen störst
Enligt mallen kommer barnen främst
Men hur går det om jag mår sämst
Slår mig till ro i min lägenhet
Det är nog så, det här är det

1 kommentar:

  1. Du är så rätt.... Det är DU först, just för att det är så viktigt att du mår bra för att kunna ge dina barn och din omgivning något bra utav dej.

    Det är inte egoism utan rent sunt förnuft och omtanke mot dej själv och dina nära....
    DU ÄR DEN VIKTIGASTE PERSONEN I DITT LIV!!!

    SvaraRadera

....ja det är ju betydligt trevligare än att låta bli!