Best Of

Nu finns en lista med highlights från min blogg, enligt mig själv.

2007-07-07

Ensam hemma 2

Igår åkte de stora till modern för 4 veckor sommar där.
Idag sa de små att de ville sova hos mamma.
Sagt och gjort.
Ensam Hemma del 2.
Har röjt och grejat, inget märks. Jo lite.

Efter 7 upphöjt till 7 sorger och bedrövelser har jag fått igång min IP-telefon här hemma, men inte med det utlovade numret. Det nya är iofs inte dåligt, så det är väl ok. Men att Bredbandsbolaget ska ha så extremt svårt att leverera något de sålt.... Tur för dem att de haft lite oligopol där jag bott senaste gångerna, annars hade de raskt åkt ut. Fick iaf till switchen för telefon/nät och sen med min router innanför, och stoppade upp dem lite snyggt på en hylla i hallen.

Var med om besiktning av gamla lgh i Åkersberga. Fick skämmas över borttappade nycklar och smila för att slippa betala cylinderbyte. Men det tjänade oss 1200:-

Köpte ett skitsnyggt matbord och stolar. Blocket är bra. Speciellt om man vet hur man ska leta efter pärlorna.

Efter att ha kånkat upp grejerna till lgh njöt jag så småningom middag vid mitt nya bord.
Kommer inte isäng... Har funderat över möblering och flyttat runt saker. Försöker både hålla vardagsrummet/sovrummet/arbetsrummet ljust och öppet, och samtidigt avgränsa lite så att det inte blir så plågsamt uppenbart att sängen eller skrivbordet är mitt i vardagsrummet.
Vet inte hur det blir, men om jag känner mig själv kommer jag se till att ljudet är bra i rummet så som det är möblerat nu, och så lever jag så ett tag innan jag tröttnar på det och tycker jag kommit på nån bättre lösning.
Än så länge är det inte alls lockande med sängen. Den är skön och trevlig där uppe bland cumulus, men har ingen ro att lägga mig.
Inser att jag har lite backlog att ta hand om här. Ber om ursäkt om det blir ett väldigt långt inlägg ikväll, och kan väl bara hoppas att du står ut med att läsa.
Kvällen har givit mig en hel del svar på hur jag åtminstone nu initialt reagerar på att umgås med mig själv. Jag skrev ju redan i början av juni om detta, Att umgås med sig själv. Hur blev det då? Jo, jag har mest varit med mig själv. Skruvat och muttrat, plockat och fixat. Men även lite msn. Från systerdotter och far till någon nära och kär.
Vet inte vad som får mig att inte gå isäng nu. Trivs jag så bra i mitt eget sällskap? Alla på msn har ju försvunnit sedan länge. Sitter och har flyttat bokhyllor och är kvar på golvet och lyssnar på musik och skriver och läser. Har inga måsten och krav i morgon. En sväng till Ikea vore kanske bra, men jag klarar mig nog bra utan också...
Ett väldigt skönt konstaterande är iaf att jag inte blir fanatiskt rädd för mitt eget sällskap. Jag är ganska trevlig att umgås med faktiskt :) Om jag får säga det själv... Och guess what - det får jag!
Vad gäller mitt Upprop att gå med i VVS så är det tyvärr extremt få som anmält sitt intresse, men kampen fortsätter. Och jag anser mig snart vara halvvägs till att kunna godkännas som medlem.
En svårare bit med mitt jobb här hemma är nog Jonas 2.0. Vet inte riktigt hur det går med det. Handlar alltså i grunden om att agera istället för att reagera.
Det är så bra, det skulle kunna bli mitt valspråk för livet, men det gäller ju att hitta dit också...
Tänk om sängen lockar tillräckligt nu.... With or Without You kom nu ur min WMP.... Bra låt att komma i sovläge till.
God natt Sverige - var du än är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

....ja det är ju betydligt trevligare än att låta bli!