Best Of

Nu finns en lista med highlights från min blogg, enligt mig själv.

2009-01-06

Jullovet är slut

Nu är det inte många minuter kvar av detta jullov.
Jag har varit ledig sedan 19 december, och knappt ägnat jobbet en halv tanke.
Mycket skönt.
Har ägnat betydligt fler tankar åt eventuella alternativa jobb. Men vad det blir av det står ännu endast skrivet i 2009 års stjärnor.

Appropå det så hoppas jag att jag tar mig för något av allt som sker i samband med att 2009 utsetts till Astronomins År. Det vore kul att göra något mer än att bara stå här nere och genom ljusföroreningarna kisa upp mot våra vänner.

Och appropå det har jag sett att många som googlar om stjärnan till vänster om månen etc kommer in till mitt inlägg Österns Stjärnor, och andra i min lilla serie Stargazing.
Men som bland andra Populär Astronomi förklarar, så är det ju ingen stjärna, utan Venus, som i dagarna lyser starkare för oss än på mycket länge.

Och appropå månen råkade jag fånga den i förrgår när jag testade ett nytt objektiv.

Nikon D80 -- 85mm 1:1.4 D -- 1/100 sek -- F2,50 -- ISO 400


Hur som helst.
Dags att återgå.
Rutiner och vardag.
Grottekvarnen väntar.
Tar stegen till loftet.
Nu ska det sovas och arbetas och lagas mat och packas jumpakläder och göras läxor och jobbas över och tränas och läsas böcker och harvas i sörjan.
Men det kommer bli så bra :)

Och snart är det sommarlov...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

....ja det är ju betydligt trevligare än att låta bli!