Best Of

Nu finns en lista med highlights från min blogg, enligt mig själv.

2009-01-08

Lite lugnare i hjärnkontoret

Jag hittade inte skivan med Kroppskänning, har troligen förlorat vårdnaden om den, eller bara lånat ut kanske.
Men jag hittade Pure Moods II.
Den funkade ganska bra. Om jag hoppade över Angélique Kidjo.

Men det roliga med den var att jag till sist kom på vad den där skivan hette som var så skön som jag lyssnade på '99 och sökt förgäves efter i hjärnkontoret med jämna mellanrum.

   Sacred Spirit

Den ska jag sätta på ikväll tror jag. Undrar om jag måste bränna en CD... Vill ju inte behöva ha datorn på.

Efter inlägget igår kväll har jag kommit på att jag har ju missat att nämna några av detaljerna som gjort mitt sömnliv ännu svårare...

Först var det en natt när jag efter hjärntornado till sist lyckats somna... så var det tydligen final i JVM i hockey... Och grannarna skulle sitta uppe och titta. Och skrika ut sin ångest varje gång det blev mål. Och varje gång det inte blev mål. Jag sitter själv och tittar på sport på småtimmarna ibland, då företrädesvis NFL, men jag förmår nog låta bli att väcka grannarna då...
Sen var det natten innan jag skulle återgå till jobbet efter långt skönt jullov. Likadan hjärntornado innan jag till sist somnat på småtimmarna, vaknade och somnade om flera gånger. Så under skönaste sömnen kl 3-4 nånting - smäller det till så jag håller på att köra huvet i taket (inte så svårt i min loftsäng iofs). Då är det ett virrigt tidningsbud som bestämt sig för att just idag (i natt) ska jag få SvD! Åh tack.

Men ju jädrikens - ska här sovas.

Sacred Spirit sov jag väldigt gott till för 10 år sedan, bland annat på lång flygning till och från Oman när vi åkte dit med jobbet på lite konferrens. Det var andra tider... Nu är vi lyriska över att få åka ända till Kittelfjäll i mars...

Anyway - dags att jobba på!
Eller gå och ta morgonfikan *s*

1 kommentar:

  1. Ser fram emot en liten provlyssning på Sacred Spirit!

    För övrigt Ler jag.... Det är andra tider nu. Jag minns helgkickoffer med mitt gamla jobb till Trysil och Vemdalen.. De sista åren fick vi nöja oss med en fredagkväll i Nacka *s*.

    SvaraRadera

....ja det är ju betydligt trevligare än att låta bli!