Best Of

Nu finns en lista med highlights från min blogg, enligt mig själv.

2007-06-09

En bra dag

Jag höll mitt föredrag, det gick bra, jag njöt en öl i baren på 23'e våningen, vi gick på restaurang, jag blev nötförgiftad (se detta inlägg), fick så småningom ett glas vin och en sallad i flotta restaurangen på 23'an av Fredrik från CodeGear som hyrt in mig för föredraget, sov sen som en ängel.
Vaknade glad och frisk, åt god frukost, åkte spårvagn och shoppade keps och pikétröjor i Femman, medicin för uttrappning efter igår på Apoteket Vasen, en wurre på torget, spårvagn till Liseberg, svett och köer, men väldigt trevligt, åkte ungefär det som vi ställt in oss på, fick lite sval öl i skuggan, hann precis med Lisebergbanan innan taxin till tåget kom.
Tåget lite försenat, barnen höll sig vakna längre än väntat, men sov sen sött, vi fick sitta med våra halvskakiga Internet Ombord och småroa oss. Barnen vaknade på något sätt till vi kom till Stockholm, och efter lite mutgodis var de igång och gick själva till tunnelbana och sen till Roslagsbanan, och de promenerade även själva hela vägen hem till lägenheten - och sprang före! - där Rasmus satt och saknade oss.
Vaknade segt i morse, frukosterade och hämtade sen Lukas och lite extra kläder från deras mor, åkte och bunkrade på Willys i en timme, fyllde sedan båten och badade och solade och njöt. Åkte hem och nu är det stilla lördagkväll, förutom att jag strax ska ner och hämta tvätten i tvättstugan...

Jag hade gärna haft något lite intressant att berätta om här, men inget kommer till mig tyvärr.
Gott folk - ni får nöja er med en torr och krass beskrivning av min omedelbara verklighet.
Titta gärna in en annan dag - kanske har inspirationen då åter hittat till mitt tangentbord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

....ja det är ju betydligt trevligare än att låta bli!