Best Of

Nu finns en lista med highlights från min blogg, enligt mig själv.

2007-06-05

Jonas ver 2.0 - Mitt i Prick

Snart lanseras Jonas version 2.0 – Mitt i Prick

Det finns en prick. När Jonas är i den pricken är han Jonas.
När Jonas är i pricken agerar han, istället för att reagera.

Att agera och inte reagera.

Det krävs mycket dock. För att ha så bra kontakt med sig själv. Att se när det är på väg en reaktion förklädd som aktion. Att göra saker för att det är vad jag själv tror på och vill, för mitt eget och allas bästa.

När jag reagerar går jag utanför min prick. Då har fokus flyttats från mig själv till någon annan eller något annat.

Det kan handla om att skicka ett sms – eller att låta bli (vilket ju är vanligare).
Jag har tidigare pratat om VVS, att faktiskt få skicka det där sms’et när jag känner för det, oavsett om det är passande eller taktiskt.
Men det blir ju även så lätt... att man med VVS-fanan i topp gör saker in the name of being true to myself, som visar sig inte alls grundas i min själs längtan och trängtan, utan istället bara byggs upp av reaktioner. Det är inte mina egna känslor det handlar om då.

Stay tuned.... Jonas ver 2.0 släpps inom kort. Förhandsboka ditt exemplar genom att lämna en kommentar/åsikt till denna annons.

2 kommentarer:

  1. Mmm, jag vill gärna boka en timme eller två.....

    SvaraRadera
  2. En timme eller två noterade.
    Återkommer med tid och plats.

    SvaraRadera

....ja det är ju betydligt trevligare än att låta bli!