Best Of

Nu finns en lista med highlights från min blogg, enligt mig själv.

2007-06-11

Svag måne och två planeter

Nu är Atlantis uppe och åker. Det går lite sisådär. (DN) (SvD) Följer henne med tämligen stort intresse, även om min omedelbara verklighet upptas av lite närmare funderingar.
Sitter du som jag troligen uppe och har svårt att sova vid halv 3 i natt, titta nere i SV efter Jupiter. Och titta samtidigt borta i Ö efter Mars och månen.

Planeterna kommer synas lite svagt på vår ljusa natthimmel, och den avtagande månskäran kommer tveklöst att förföra oss som får njuta den.

Jag har inte skrivit något om våra grannar sedan 27 maj. Men jag hoppas det ska bli bättre, speciellt nu när jag ska befinna mig på sjön i två veckor. Där ute är det lättare att fastna med nackspärr i fascination över de oändliga rymderna...

Ja. Det blir ett mål. Håll koll på grannarna.

Den 15 juni är månen "tom", sen växer den... och med den troligen även min uppmärksamhet. Sen blir den inte full förrän 30 juni, när jag är hemma igen, möjligen även flyttad till Täby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

....ja det är ju betydligt trevligare än att låta bli!