Best Of

Nu finns en lista med highlights från min blogg, enligt mig själv.

2007-06-16

Hoppas

Sitter och tänker...
Känner mig lite låg, känner mig hoppfull, känner mig glad, känner mig ledsen.

Utan anledning.

Nej jag vet, jag har ett par tusen anledningar att känna mig glad.
Jag har troligen bara några hundra anledningar att känna mig ledsen.
Mycket jobbigt och besvärligt framöver att bli låg av.
Väldigt mycket att fyllas av hopp inför.

Hoppas på att delning och flytt och separation går bra.
Hoppas på vackert väder under vårt sommarlov.
Hoppas på skön andra vecka på sjön.
Hoppas på att Ryan Air går i tid.
Hoppas på ledighet i sommar.
Hoppas på bra vind i morgon.
Hoppas på ledighet i själ.
Hoppas på min framtid.
Hoppas på lycka.
Hoppas på mig.
Hoppas.

Men varje hopp är ju genom sin själva existens ett bevis om något jag själv inte har kontroll över, eller iallafall ännu inte tagit kontroll över.
Annars skulle jag ju inte behöva hoppas.
Varje hopp är därför en besvikelse, ett misslyckande. Ett bevis på att jag inte kunnat ordna mitt liv och styra det så att jag skulle slippa hoppas på det bästa.

Geronimo!

2 kommentarer:

  1. Att låta sig fyllas med tacksamhet är läkning och växande för själen...
    Tacksamhet för det lilla och det enkla är så viktigt.
    Tacksamhet över att solen lyser , att vinden blåser, att ha friska barn, att ha mat för dagen.
    Att vara tacksam över att ha sin hälsa.
    Att vara tacksam här och nu...

    Den som är sjuk har bara en önskan...

    Det är viktigt leva här och nu och njuta av tiden med barnen och livet,,,ingen vet vad morgondagen bär med sig...

    Det sägs att vatten står för känslor och att båten är ett "redskap" att navigera igenom känslorna med....
    Ta emot allt som kommer och njut i dina känslor, acceptera allt som känns och styrkan växer i dej.....
    Det är härligt att vara sin egen kapten och vara duktig på att navigera utan rädsla.

    Sommar-sol-kram från fastlandet!!!!

    SvaraRadera
  2. Med det medvetande du har om att du inte tycker att du har kontroll - och om allt du hoppas - så har du mer kontroll än du tror!!

    Ta för dig, fortsätt hoppas, var den du är, fortsätt vara stark, så kommer allt bli som du hoppas...

    SvaraRadera

....ja det är ju betydligt trevligare än att låta bli!